Kurs obejmuje:
- 30 godzin teoretycznych
- 20 godzin praktycznych na pojeździe marki Kawasaki ER6N oraz Yamaha XJ6 do kat. A oraz A2, Yamaha YBR 125 do kat. A1
- materiały szkoleniowe (podręcznik kursanta z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego, znakami drogowymi oraz testami plus płyta z testami)
- egzamin wewnętrzny teoretyczny i praktyczny
- BADANIA LEKARSKIE
- prowadzimy kursy e-learingowe!!
Przeprowadzamy również jazdy uzupełniające dla kursantów!
Aby zapisać sie na kurs należy:
- Skontaktować się z OSK PRAWKO w celu ustalenia terminu badań lekarskich
- Po badaniach, kursant zobowiązany jest złożyć w Wydziale Komunikacji w Starostwie Powiatowym, właściwym ze względu na miejsce zamieszkania, komplet następujących dokumentów:
- wniosek o wydanie profilu kandydata na kierowcę ( PKK )
- orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem
- fotografię – wyraźną, aktualną i kolorową o wymiarach 3,5×4,5 cm
- kserokopię prawa jazdy (jeżeli posiada)
- dowód osobisty lub inny dokument umożliwiający ustalenie tożsamości – DO WGLĄDU.
- Na podstawie powyższych dokumentów, właściwy organ wydający prawo jazdy, generuje PROFIL KANDYDATA na KIEROWCĘ (PKK)
- Odbiór PKK następuje bezposrednio po złożeniu kompletu wymaganych dokumentów
- PROFIL KANDYDATA na KIEROWCĘ należy przedstawić w OSK PRAWKO najpóźniej dzień przed planowanym rozpoczęciem szkolenia
Warunkiem przystąpienia do szkolenia na prawo jazdy kategorii A jest:
- A1 – ukończone 16 lat
- A2 – ukończone 18 lat
- A – ukończone 24 lata lub posiadanie kategorii A2 przez okres co najmniej 2-óch lat
Jak wygląda egzamin państwowy na kategorię A, A1, A2?
- Egzamin praktyczny składa się z dwóch części: w pierwszej kolejności przeprowadzany jest na placu manewrowym, jeśli wynik będzie pozytywny rozpoczyna się egzamin w ruchu drogowym
- Egzamin państwowy na kategorię A, A1 i A2 składa się z części teoretycznej i części praktycznej
Egzamin praktyczny:
I. PLAC MANEWROWY
Na placu manewrowym wykonywane są kolejno zadania:
1. Sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu – osoba egzaminowana musi umieć sprawdzić:
- poziom oleju w silniku
- poziom płynu chłodzącego
- poziom płynu hamulcowego
- działanie sygnału dźwiękowego
- działanie świateł pozycyjnych/postojowych
- działanie świateł mijania
- działanie świateł drogowych
- działanie świateł hamowania
- działanie świateł kierunkowskazów
Na wykonanie zadań osoba egzaminowana ma nie więcej niż 5 minut.
Osoba egzaminowana powinna co najmniej wskazać, gdzie i przy użyciu jakich przyrządów lub wskaźników sprawdza się poziom odpowiednich płynów w pojeździe.
W przypadku dokonywania sprawdzania świateł hamowania, osoba egzaminowana może poprosić egzaminatora o potwierdzenie działania światła zewnętrznego.
Losowy dobór elementów czynności dla każdej egzaminowanej osoby dokonywany jest przez ośrodek egzaminowania przy użyciu komputera.
2. Właściwe ustawienie lusterek, włączenie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym;
Sposób wykonania tej części zadania:
– w lewym lusterku kierowca powinien widzieć lewy bok pojazdu oraz lewy obszar przestrzeni za pojazdem
– w prawym lusterku kierowca powienien widzieć prawy bok pojazdu oraz prawy obszar przestrzeni za pojazdem
3. Wyłącznie dla kategorii AM, A1, A2. A:
- wykorzystanie odpowiedniego stroju ochronnego (kamizelka odblaskowa, odpowiedni kask ochronny, ochraniacze na łokcie i kolana),
- sprawdzenie stanu łańcucha (w przypadku gdy pojazd jest wyposażony w łańcuch),
- zdjęcie pojazdu z podpórki i przemieszczenie go przy unieruchomionym silniku,
- podparcie pojazdu na podpórce;
Sposób wykonania tej części zadania:
– zdjęcie z podpórki i przemieszczenie pojazdu z pozycji 1 do pozyji 2 w wyznaczonym stanowisku, przy unieruchomionym silniku,
– nienajeżdżanie na linie ograniczające stanowisko,
– maksymalnie trzy zmiany kierunku ruchu (do tyłu, do przodu, do tyłu);
4. Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
Przy ruszaniu pojazd nie powinien cofnąć się o więcej niż 0,2m, a silnik nie powinien zgasnąć – osoba egzaminowana w trakcie wykonywania tego manewru po zatrzymaniu pojazdu na wzniesieniu zaciąga hamulec awaryjny, a następnie rusza do przodu, zwalniając go.
5. Slalom wolny (jazda po łukach w kształcie cyfry 8 i pomiędzy 5 pachołkami ustawionymi na wyznaczonym pasie ruchu)
1) upewnienie się o możliwości jazdy:
- wykluczenie prawodopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym,
- ocena sytuacji wokół pojazdu,
- płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika;
2) 5-krotny przejazd po łukach w kształcie cyfry 8;
3) 2-krotny przejazd pomiędzy 5 bramkami;
4) upewnienie się o możliwości skręcenia;
Sposób wykonania zadania:
– niepodpieranie się nogami,
– nienajeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne,
– niepotrącenie pachołków;
6. Slalom szybki (jazda między pachołkami ustawionymi na placu manewrowym)
1) upewnienie się o możliwości jazdy:
- wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zgrożenia w ruchu drogowym,
- ocena sytuacji wokół pojazdu,
- płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła i zwiększenie obrotów silnika;
2) 2-krotny przejazd pomiędzy 5 pachołkami;
Sposób wykonania zadania:
- – średnia prędkość jednego przejazdu nie może być mniejsza niż 30km/h,
- – przejazdy muszą odbywać się na 2 lub 3 biegu,
- – niepodpieranie się nogami,
- – nienajeżdżanie na linie wyznaczające zadanie egzaminacyjne,
- – niepotrącanie pachołków;
7. Ominięcie przeszkody
1) upewnienie się o możliwości jazdy:
- wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym,
- ocena sytuacji wokół pojazdu,
- płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła i zwiększenie obrotów silnika;
2) 2-krotny przejazd pasem ruchu, na którym ustawiona jest przeszkoda;
Sposób wykonania zadania:
- – prędkość najazdu mierzona w wyznaczonym miejscu nie może być mniejsza niż 50 km/h,
- – przeszkodę omija się raz z prawej, raz z lewej strony, tak aby zaprezentować umiejętność wykonania przeciwskrętu w prawo i w lewo,
– niepodpieranie się nogami, - – nienajeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne,
– niepotrącanie pachołków;